tiistai 28. helmikuuta 2012

Jännitys tiivistyy

Pikkuhiljaa alkaa jännitys ihan tosissaan tiivistyä. Tänään siis tuossa aamulla se äitipoli käynti, jossa tuli useampia ohoh reaktioita aiheuttavia tietoja. Ensinnäkin painoarvio oli nyt jonkin verran isompi kuin mitä oli se edellisen kerran perusteella arvioitu paino laskettuna. Painoa oli mittausten mukaan 4100 g eli ihan reilusti. Mutta kuitenkin on ihan sopusuhtaisesta vauvasta kyse eli ei ole ns. sokerivauva. Toisaalta, olen tännekin asiasta varmasti kirjoitellut, että ei me ihan sitä pienintä mahdollista vauvaa olla kuviteltukaan odottavamme, kun  sekä miehellä että minulla on kuitenkin vartta ihan reilusti ja ollaan itsekin syntyessä oltu lähempänä neljää kiloa.

Toinen iloinen ylläri oli se, että kohdunsuu on jo kolme senttiä auki! Kuitenkin moni on tuon verran auki sairaalaan tullessaan. Mä olin ihan varma että tilanne olisi sama kuin kuun alun käynnillä, koska mä olen ollut sitä mieltä, ettei supistuksissa ole minkäänlaista voimaa, että ne tuo vain vähän tukalan olon.

Eli nyt sitten katsellaan että koska mennään. Toivotaan että lääkärin sisätutkimus saa todenteolla jotain aikaan, teki nimittäin vielä kipeämpää kuin viime kerralla.

4 kommenttia:

  1. Hienoa, että edistystä on tapahtunut! Pidän peukkuja, että pääsette pian "tositoimiin". :)

    VastaaPoista
  2. Kuulostaa lupaavalta. Kun tunnet, että nyt alkaa, älä kovin kauan jää kotiin ihmettelemään.
    Kaikki menee hyvin ja kohta pääsette ihailemaan pientä.

    VastaaPoista
  3. Huiiiii! :) Ihan kohta teillä on menoa ja sitten pikkuinen sylissä.

    VastaaPoista
  4. Saat jännittää syntyykö pienokainen karkauspäivänä! :) Paljon tsemppiä sitten tositoimiin, kun aika koittaa!

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.