perjantai 21. lokakuuta 2011

Neuvolakuulumisia 21+6

Tänään oli taas yksi neuvola ja ihan samaan tapaan meni kuin aikaisemminkin. 

-Paino oli noussut aika hurjasti, tai siltä ainakin itsestäni tuntui, mutta eipä terkka siitä vielä mitään huomauttanut. 725 g/vk oli siis tullut. 
-Paineet oli 138/71 eli suhteellisen samoissa.
-Pissa oli puhdas, mutta Hb oli pudonnut taas ollen 116. Tätä mä hieman epäilinkin, koska mua on väsyttänyt viime aikoina ihan älyttömästi ja ihmekkö tuo, ei ole koskaan ollut noin alhasena, vaikka säännöllisesti oon verta luovuttanut. Lisärautaa terkka kehoitti ottamaan ja Obsidiania hainkin apteekista (olin unohtanu miten kallista se on, kun tähän asti oon saanut syömäni raudan verenluovutuksen kautta)
-Sf mittakin mitattiin nyt ihan mittanauhalla ja 23 cm sinne napsahti. Ei merkattu vielä käyrästöön, mutta mitä mä itse sitä tulkitsin niin yläkäyrälle se meni
-Vauvan sykkeet oli taas 150 ja liikkeet kuului myös anturiin ihan kiitettävästi. Terkkakin kommentoi että onpa terhakka kaveri.

Terkka kysyi myös, että onko supistuksia ollut (ei just tänään, niin että ite olisin ollut tietoinen), kun kohtu vaikutti niin pinkeältä ja epäili että mulla voi olla vähän supistusherkempi kohtu, mutta niin kauan kun ei satu on ihan ok. Eikä ne tosiaan tähän mennessä sattunut ole, vähän vain tuonneet tukalan olon.

21+6
Mulla on tosiaan ollut tämä viikko syyslomaa, mutta mitään kouluun liittyvää en ole saanut aikaiseksi, osittain väsymyksestä. Eli viikko on ihan oikeesti mennyt lomaillessa, joka ei välttämättä huono asia ole. En ole siis jaksanut stressata tekemättömiä koulutehtäviä, vaikka kuun loppuun pitääkin n. 15 sivuinen raportti palauttaa.

Olen mä silti jotain saanut aikaiseksi: Vauvalle (ja makkariin on valittu maali ja tapetti ja vessan sisustus on vain toteuttamista vaille valmis). Mä olen eläessäni tehnyt yhdet villasukat ja nyt tein sitten toiset. Ihmettelin oikein että miten helpot ne olikaan tehdä, yleensä ihmiset kiroaa sitä kantalappua. Ohje on Kaitaliinan blogista, sinne siis suuri kiitos, oli helppo melkein ensikertalaisenkin tehdä.




Tein sukat jostain vanhasta seiska veikasta (? ei vyötteitä), josta olen joskus aikoinaan tehnyt tumput pikkusiskoilleni joululahjaksi. Nuo on siis tehty kaksinkertaisella langalla, toinen vaaleanpunainen ja toinen vaaleansininen, joten menee sitten kummalle tahansa, kun en halunnut tehdä pelkästään jommalla kummalla. Aion tehdä vielä sukkiin mätsäävät tumput, niin on sitten vauvalle kotiintulo vaatteiksi ainakin jo jotain lämmintä. 

2 kommenttia:

  1. ihanat pienet sukat! täällä ei kyllä taidot riitä mihinkään missä tarvitaan puikkoja ja lankaa:)

    VastaaPoista
  2. Heiniboo: Mä pelkäsin kanssa että mitenköhän onnistuu, kun mulla oleensä neulonnasta on ollut tumput ainoat jotka onnistuu, niin olin ihan yllättynyt kun oli niin helpot.

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.