perjantai 13. tammikuuta 2012

33+6

Alkaa noi otsikot käydä loppua kohden tylsemmiksi ja tylsemmiksi :D Tässä on aika hurahtanut taas ihan hirveää vauhtia, näissä viikoissa ei pysy mukana millään, ja silti mä aika ajoin valitan miehelle, että mulla on muka tylsää päivisin.


Eilen oli neuvola, ja tälläiset tulokset saatiin siltä käynniltä:
- paino 97,3kg (97,55), -125g/vk. Tästä oon aika ylpee, voin ehkä sittenkin pysyä 20kg tai alle nousussa, tähän mennessä tullut n. 15 kg.
-RR 138/81
-Pissa --
-Sf 32 cm, lapsiveden määrä normaali, RT, sykkeet 140 ja liikkeet ++

-lähete äitipolillekin laitettiin menemään ja sieltä nyt odotellaan vain aikaa postissa tulevaksi.
Viimein sain tavata taas oman terkan, mutta kun tuli kysymys, että onko ollut kysyttävää, niin totta kai pää löi ihan tyhjää, vaikka olin niin aivan varma, että mulla oli jotain kysyttävää. Illalla se sit tuli mieleeni ja muistin, että nukkumisesta vasemmalla kyljellä piti kysyä (kun ilmeisesti vain sillä kyljellä suositellaan nukkuvaksi loppuvaiheessa). Ja tyypillisesti kävi niin, että vasta eilen illalla häpyluun seutuvilla olevat kivut (joita ollut jo silloin tällöin alkuviikosta) ärtyivät niin kovaksi, että kävely, istuminen, seisominen ja sängyssä kääntyminen on äärimmäisen tuskallista. Joten ei tullut niistäkään kysyttyä, vaikka ilmeisesti ihan vain liitoskipuja ovat. Tosin nyt mä alankin käymään jo viikon välein neuvolassa, kun terkkani haluaa ensisynnyttäjiä tavata pidemmän aikaa viikon välein. 


Ei ole tämä päiväkään mennyt ihan putkeen (13. perjantai taitaa vaikuttaa) soitin aamulla lääkäriajan, kun totesin että nyt toi vasen korva on niin kipeä, ettei sen päällä pysty enää edes nukkumaan, ja ollut kipeähkö sen verran pitkään, et ei se itestään mee ohi. Aattelin, että todennäkösesti siinä on sama kuin 2 vuotta sitten, korvakäytävän tulehdus, kun ihan samalla lailla oireilee (viimeks taisin saada eläinpölystä sen, että olisko tällä kertaa remonttipölystä johtuvaa? Kun mullla aina ollut "märät" korvat niin jospa keräävät sit herkemmin tuollasta isohiukkasta pölyä)

Sain ajan klo12 ja lähdin joskus 11.20 pihalle putsaan autoa (voi jumalauta taas tätä lumen määrää täällä, puhumattakaan siitä että tuntuu olevan ihan onneton aurauskalusto Kokkolassa). Alakerran vanhus menee samaan aikaan omalle autolleen, ja lähtee mua ennen pihalta ja sit kun mä saan auton putsattua ja lähden ajamaan, niin eikö se ole sit jumahtanut pihaliittymään autollansa kiinni niihin kinoksiin mitä siihen oli aurattu. No minä sit pallomahani kanssa hakeen kolaan ja kolaamaan auton edestä lunta pois josko auttaisi, mutta totta kai pappa oli kaasuttanut niin hirveesti että kiinni oli ja pysy. Vierestä olis periaatteessa mahtunut, mutta siinä oli myös kinosta, niin en mä uskaltanut siitä ajaa kun olisin itekin jäänyt kiinni. Auto takas parkkiin ja jo itku kurkussa soittoa miehelle, että mä tarviin apua, mä en ehi ikinä (vihaan olla myöhässä) juoksemalla lääkäriin (normaalisti ehkä joo, kun matkaa 900 m mutta ei mahan kanssa). Mies sit pyysi työkaveriltaan apua ja ne heitti mut TK:lle. Lähtiessä miehet mietti, että joo olishan sitä vanhuksen autoa voinut pukata, kun ei siinä oikein ollut oikeita auttajia (lauma vanhoja naisia), mut nopeempi näin et mut heittää vaan lääkäriin.

12 ilmottauduin ja lääkärille kun pääsin niin siellä meni tyyliin 5 min. kun lääkäri vain katto korvia ja sano, että joo tipat ja ab-kuuri korvakäytävän tulehdukseen. Kun pääsin kävellen takasin, niin oli vissiin auramies auttanut auton pois tieltä, kun oli koko piha aurattu. Loppupäivän otinkin sitten taas ihan rennosti, katselin yhden leffan ja herkuttelin kuumalla kaakaolla, suolakurkku-meetvursti-ruisleivillä ja muutamalla suklaakeksillä.


Vielä tältä päivältä maha, joka kuva kuvalta vain on isompi ja entistä alempana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.