lauantai 13. elokuuta 2011

Joskus seinät vaan kaatuu päälle.


Täältä suunnalta on ollut hiljaiseloa sen takia, että keskiviikko iltana lähtiessa illanviettoon tyttöjen kanssa mokkula sanoi sopimuksensa irti eikä suostu enää yhdistään millään koneeseen. Juttua olisi kyllä riittänyt, vaikken enää sitä alkuperäistä aihetta muistakaan mistä piti kirjoittaa. Ollut muutenkin niin paska loppu viikko, että vaikka alunperin oli tarkoitus olla viikonloppu Ilmajoella, niin sain tarpeekseni ja hyppäsin eilen illalla junaan (koska en jaksanut ajaa) tänne Kokkolaan. Ja voi sanoa että jo pelkästään toi miehen näkeminen helpotti.

Ja mikäkö sitten mennyt ihan vituralleen? No, ensinnäkin keskiviikkona kuulin kaveriltani illanvieton aikana (V), että eräs luokkakaverini (M) oli kysynyt häneltä, että tietääkö V siitä että mä odotan. Oli kuulemma tää M löytänyt mun odotus blogin (aika monen klikkauksen takana kyllä on, että ihmettelin kovin) ja kysyi V:ltä tiedetäänkö me jo kumpi vauva on...Vähän alkoi ärsyttää, että mitä hittoa se muilta kyselee, tulisi kyselemään multa jos jotain kyseltävää on (terkkuja siis vaan..). Koska en mä tätä koulussa salaile erityisesti, mutta en mä nyt viitti siitä ääneenkään huudella koko aikaa. Meidän pienryhmässäkin useampi tyttö tietää, kun ovat osanneet yhdistää mun puheita. Ja kyllä mä vastaan sitten jos kysytään, kuten keskiviikkona E:lle kun kysyi mun puhuessa toiselle kaverille että pitää näyttää sille ultrakuvia, että tiedetäänkö me vielä kumpi vauva on. Kun siinä on se, etten mä olen mitenkään erityisen innostunut siitä että mun raskaudesta puhuttaisiin mun selän takana ja että sellaiset jotka on tajunnut tai tietää kyselevät ihmisiltä, jotka välttämättä eivät tiedä vielä asiasta.

Lisäksi mulla on ollut alaselkä ja vatsa ihan äärettömän kipeät, koska oon keskiviikkoa ja torstai päivät seissyt koko päivän ulkona tuulessa ja tihkusateessa palellen (ja pukeutuminen kyllä ihan kohillaan). Jotain koneita katteltu molemmat päivät eikä voisi vähempää kiinnostaa. Lisäksi ensi viikolla alkaa jo elintarvikepuolen opinnot, joita ei kyllä yhtään ole katottu sen mukaan että mekin ollaan mukana. Menee meinaa taas lievästi sanottuna ens viikon oma koulu ja tekniikan yksikön tunnit päällekäin. Lisäksi näitä tunteja olisi viikolla ennen koulun alkua, mutta ne jää väliin pakosti, koska on neuvolaa ja muuta menoa sovittu jo aikaa sitten.  Eikä aiheet oo sellasia että pois viitsisi olla: lämpöoppia & kinetiikka sekä elintarvikelainsäädäntöä ja hygieeniaa.

Ja eilis illalle toi mokkulan hajoutuminen oli ihan viimenen niitti. Käytin sen DNAkaupassa ja ne sanoi vaan että pitää poistaa käyttöliittymä niin kyllä se siitä. No ei toiminut. Sen jälkeen asiakaspalvelusta sanotaan että tekniseentukeen (maksullinen) pitäisi soittaa. Lopulta en enää jaksanut vaan itkin vaan miehelle puhelimessa ja hoin että saanko tulla sinne... Junassa huomasi selkeästi ettei se vauva tykkää yhtään stressaamisesta ja ahdistumisesta koska vatsaan sattui aivan tajuttomasti ja oksetti. Täällä ollaan ja olo huomattavasti parempi jo kun on hyvin nukuttu yö takana.
Että sellaista hormoonien aiheuttamaa ahdistusta ja mielipahaa ollut täällä.

 
Miehellä on synttärit muutaman päivän päästä ja lahjoinkin häntä sitten etukäteen kun tänne tulinkin. Miehen paketista paljastui seuraavaa 



Ajattelin että tuollainen manuaalimainen vauva ohjekirja voisi olla miehen tietotekniikka taustalla ihan hauska, ja kyllä mies sitä eilen illalla jo selailikin.

Kummasti on jo tullut 20 lukijaa bloggerin lukijapaneelin kautta. Kiitos siis siitä heille ja muitakin kauttoja lukeville. Arvonnan pistän pystyyn heti kun saan palkinnon valmiiksi. Eli varmaan ensi sunnuntaina voisin potkia arvontaa käyntiin, kunhan vain selviän ensi viikon rutistuksesta kunnialla.

2 kommenttia:

  1. Siis ihmiset on niin uteliaita! Itellä menny kanssa tohon hermo, että tutut puhuu ja pohtii mun selän takana näitä vauva-asioita ja muutenkin henkilökohtasia asioita siihen liittyen. Ärsyttää!!

    VastaaPoista
  2. Emilia: Joo, se on valitettavaa. Eikä sitä oikeesti voi estää, mutta olisi kiva, että jos todella on jotain kysyttävää, niin tultaisiin kysymään multa eikä joltain kaverin kaverin kissalta.

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.